3 мая 2024, пятница, 9:00
Поддержите
сайт
Сим сим,
Хартия 97!
Рубрики

Рецепт от аннексии

63

Был у меня на днях знакомый один. Истинный, интеллигентный патриот. Всe очень грамотно говорил, мудро.

Комментарии 63
+177 +
Aleks, 13:52, 3.04

И это рецепт не только от аннексии!

А чтоб начать говорить, достаточно начать со своей семьи!

РАЗМАЎЛЯЙЦЕ НА БЕЛАРУСКАЙ МОВЕ ДОМА!

Ответить
+57 +
Марыля, 15:04, 3.04

А яшчэ трэба слухаць беларускія песні. Іх дастаткова ў інтэрнэце.

Ответить
+3 +
Вікторія, 14:22, 4.04

Бо на вулиці страшно, ще поб'ють

Ответить
+7 +
Aleks, 15:21, 4.04

Справа не ў гэтым. Каб было лягчэй пачаць. Каб было з кім паразмаўляць, успомніць словы. Адразу ўсюль, можа каму будзе і сорамна - таму што "трасянка" непазбежна.

Ніжэй нехта добра напісаў:

---
А рускамоўным землякам дадам: сябры, гэта не цяжка, паўгода ў сям'е, паўгода "ўсюды, акром працы" і год усюды -- гарантую, па гэтых двух гадах вы сябе не пазнаеце. Гэта можа стацца тым ростам над сабой, што ўратуе ад звыклай дэпрэсіі і дасць апору ў складаных абставінах. Гэта новыя людзі і новыя кнігі, новыя думкі і новыя сны. Адкрыйце сябе нанава, яно таго варта.

--

Яшчэ дадам - калі надаць масавасць такім пасылам - "навошта размаўляць" і "як пачаць" - вы не пазнаеце ўжо ўсю КРАІНУ!

Ответить
+145 +
litavin, 13:54, 3.04

Малайцом!
Проста i зразумела. Дзякуй!

Ответить
+108 +
ase, 13:56, 3.04

Няма чаго і дадаць. Так і трэба!

Ответить
0 +
мова, 17:33, 3.04

Действительно. Няма пра што гаварыць. Страны няма, мовы няма.

Ответить
+150 +
!!!, 13:57, 3.04

Украінцаў не мова з'яднала. А нешта значна большае - унутраняе пачуцьцё таго, што ты не адзін, што ты частка народу. Нават так - НАРОДУ. Так, канешне, мова таксама мае свой уплыў.
Так, у нас няма нават гэтага. Але ў нас і няма галоўнага - няма ўпэўненасьці. Упэўненасьці ў тым, што нейкія нашыя спробы не стануць марнымі, што нарэшце ты не застанешся адзін на полі бою. Нажаль, наш народ жудасна запужаны. Мы баімся сказаць слова ў абарону саміх сябе, а што казаць пра абарону кагосьці іншага. Мы чужыя адзін для аднаго...

Ответить
+28 +
лысы, 14:23, 3.04

«Прабачце, калі ласка!» але ж " ... Мы чужыя адзін для аднаго... " и этим ВСЁ сказано.

Ответить
+21 +
radical, 14:24, 3.04

язык- определяет ментальность.
а уже ментальность переходит в общность интересов и человеческих ценностей

Ответить
+5 +
ЩДУП, 12:50, 6.04

Да?...От того, что я или сосед заутра загаварым на мове-ничего не поменяется...Белорусы-терпилы по определению. Это национальная черта. Нация полностью разобщена. Таких можно брать голыми руками, без танков.
А теперь минусуйте!

Ответить
+33 +
странник, 15:15, 3.04

!!!, 13:57, 3.04 Полностью с Вами согласен! Ни лукашка, ни "отсутствие беларускамоунасти" увы, не причина, а следствие. Замените граждан РБ на японцев или канадцев и заработает экономика, а агл окажется в тюрьме. Власть лу использует жадность, ложь, зависть, глупость, страх, чванство. Уберите эти свойства у большинства и власть лу исчезнет. Не зря учителя низведены до уровня бомжей, а слово "интеллигент" (от лат. intelligens - понимающий) ругательство т.к. убирать такие свойства - их работа, они враги.

Ответить
+2 +
Aleks, 17:24, 3.04

І што менавіта ВЫ прапануеце? Нічога!

Захад Украіны быў найбольш актыўны на майдане. А там размаўляюць на роднай мове! Ці гэта проста супадзенне?

Ответить
+5 +
Арбайтэр, 20:24, 3.04

Украінцаў не мова з'яднала. А нешта значна большае - унутраняе пачуцьцё таго, што ты не адзін, што ты частка народу. Нават так - НАРОДУ.
=======================================
А як мы, народ, пазнаем, адно аднаго? Як пазнаем, што мы народ?
Па мове і пазнаем. Размаўляючы на ёй і шануючы яе. На сёння толькі мова можа стацца той існасцю, што аб'яднае нас як народ.
Можаце прапанаваць штосьці іншае? Слухаю ўважліва.
=======================================

Але ў нас і няма галоўнага - няма ўпэўненасьці. Упэўненасьці ў тым, што нейкія нашыя спробы не стануць марнымі, што нарэшце ты не застанешся адзін на полі бою.
=======================================
У пачынаючых бізнесменаў ёсць правіла: няма ўпэўненасці у поспеху - рабі тое, што задумаў, да атрымання выніку. Не атрымалася з першага, другога, дзасятага разу - працуй далей. Працуй. Не апускай рукі. Вынік будзе.

=======================================
Нажаль, наш народ жудасна запужаны. Мы баімся сказаць слова ў абарону саміх сябе, а што казаць пра абарону кагосьці іншага. Мы чужыя адзін для аднаго...
=======================================
Вось давайце і пачнем з мовы, і ўбачыце, як з'явіцца пачуццё годнасці, адчуванне сябе чалавекам. Убачыце, як раскрываюцца сэрцы добрых людзей, калі вы будзеце гаварыць на мове.
Мова аб'яднае нас і зробіць не чужымі.
Давайце пачнем з малога, як прапануе Зміцер.
Няма што саромецца мовы продкаў.

Ответить
+101 +
Марыля, 13:58, 3.04

Веру ў нашу моладзь, веру што вернуць народу родную любую мову. Вялікі дзякуй, Зміцер, за турботу пра будучыню.

Ответить
+48 +
упс, 14:00, 3.04

всё верно

Ответить
+37 +
siv, 14:07, 3.04

Якое разумнае хлапчаня... Поспехау табе, Змiтрок!

Ответить
+7 +
Гудмэн Менск, 23:59, 3.04

Якое ж ён хлапчаня? Ён дарослы i сталы мужчына. Якi мае сваю цвёрдую жыццёвую пазіцыю і вельмі моцны дух. Паважаю яго як сапрауднага беларуса і мару з iм пазнаёміцца.

Ответить
+33 +
дачка партызана, 14:08, 3.04

Дзякуй Дзмітро, што табе таксама сэрца баліць за нашу Беларусьшчыну, паболей бы нас, такіх беларусаў, неабыякавых...

Ответить
+22 +
radical, 14:09, 3.04

згодны ....разумна, гэта спрацуе ....але толькi калi усе разам крок за крокам

глядзіце, у мяне нядрэнна атрымалася, так? - Не забыўся мову :)))))
запаважаў сам сябе

дзякуй Дзмітры (правільна?)

Ответить
-9 +
Святлана, 14:12, 3.04

Дык ,а гаворка пра што была? Што "дзякуй " не сказаЎ, дык гэта ад нахабства цёткі з метро, ці ад таго, што на працы быў, калі са Зміцерпм размаўляў?
Не зразумела )
А калі асабіста пра анэксію, дык не перашкодзіць РасеІ Мова. Яны на ёй будуць прасіцца ў склад "сваяка" пад выглядам беларусаў. (

Ответить
+24 +
Федос, 14:13, 3.04

Согласен полностью с Димой...Вы знаете я сам как то так даже и не заметил как стал говорить дзякую...допобачення..сначало трохо было не комфортно.а счас уже и как так и надо...так по одному по два слова смотриш потихонька и войдет мова в обихот...главное не стеснятся и не боятся....Я двумя руками за!Да вот еще хотел расск. Часто в крыму отдыхали..и в разговоре с экскурсоводом в конце говорю ну и добренько....она говорит что мы Белорусы,я спрашиваю почему?..Она отаечает а так только Белорусы говорят..и так мне стало приятненько...хотя сам русский....

Ответить
+47 +
Vic, 14:19, 3.04

К сожалению, я рождён в CCCP и мой язык - русский. Поэтому всегда говорю "спасибо", чем уже сильно отличаюсь от Россиян. Самое забавное - видеть реакцию на "спасибо" в самой России, многие вообще не понимают что произошло. Там вежливость - это не принято.
Я не люблю Россиян, как не любит их половина земного шара. Довольно часто бываю за границей и никогда не скажу никому что я из России. Пускай во многих уголках не подозревают о существовании такой страны как Беларусь. Русских обычно видно и слышно за километр. И они даже искренне считают это нормальным вести себя так как они себя ведут.

Ответить
+13 +
лысы, 15:32, 3.04

Скорее бОльшая часть земного шара, чем половина.

Ответить
+1 +
Aleks, 10:08, 4.04

А на что вы готовы пойти, чтоб улучшить свою жизнь и жизнь своих детей и внуков?

Готовы выучить еще один язык? Не такой уж и сложный, между прочим.

Ответить
0 +
aziz, 14:47, 7.04

видеть реакцию на "спасибо" в самой России, многие вообще не понимают что произошло. Там вежливость - это не принято.
Может смотря в какой части России вы были ?
Все таки более старшее поколение имеет больше воспитания


есть хорошая подначка для невежливых ( Когда раздавали Вежливость - кто то стоял в стороне ( или имя )

Ответить
+3 +
олд, 14:21, 3.04

малады а не дурань

Ответить
+2 +
Гудмэн Менск, 0:04, 4.04

Маладосць, як iстарасць дарэчы, не мае нiякага дачыненьня да розуму. Розум альбо ёсць, альбо яго няма. Iншага не дадзена.

Ответить
-32 +
ЯДвига, 14:24, 3.04

Нет, друзья мои, с «извините, пожалуйста!» мы никогда не защитимся. С «извините пожалуйста!» мы никогда не станем народом.
---------------------------------------------------------------------------------------
Совершенно ничего не поняла! То есть из-за элементарной вежливости мы не станем народом? Или из-за того, что эта вежливость - по-русски?

Ответить
+3 +
jgh, 15:33, 3.04

То, что написал Дмитрий не для средних умов .

Ответить
+1 +
В поддержку Ядвиги, 17:30, 3.04

Согласна. Это для детей. А взрослые понимают, что аннексия давно состоялась.

Ответить
+27 +
1111, 14:31, 3.04

Артыкул---агонь! Суперскі артыкул, выдатна! Жыве Беларусь!

Ответить
-4 +
Віктар Малочка, 14:36, 3.04

Зміцер! Цалкам з Вамі згодзен, але чаму сам артыкул ( у абарону беларускай мовы) напісаны па-расейску?

Ответить
+33 +
www, 14:47, 3.04

Нібыта пра мяне напісана. Колькі разоў пераходзіў на расейскую, каб зразумелі, бо так прасцей, бо падумаюць, што вылузваюсь, таму што папрасілі, каб не падумалі чаго, каб вырашыць пытанне, і нават таму што сорамна! было размаўляць з пэўнымі людзьмі, якія раней ведалі мяне толькі як рускамоўнага. У Беларусі сорамна гаварыць па-беларуску! Жах! ЖАХ! Хопіць рускага, хопіць!

Ответить
-11 +
Halon, 14:48, 3.04

Не з мовы трэба пачынаць, а з мазгоў.
Чалавек разважае не словамі, а ўнутранымі думкамі-асацыяцыямі.
Бо пакуль будзеце спрачацца наконт таго, каб па-беларуску ці па-руску адказваць танкістам-чужынцам, дык яны ўжо у Брэсце будуць.
Сёння вас турбуе расейская мова, Ок, уявіце што яе не стала. Дык назаўтра для беларускай мовы будзе праблемай англійская.

Ответить
0 +
ЩДУП, 12:57, 6.04

Согласен. Дело совсем не в языке. Это просто средство коммуникации. Даже китаец, которого привезли ребенком в Беларусь и если он тут вырос и проникся национальными чертами, может оказаться по духу бОльшим беларусом, чем вечно пьяный коренной сосед Васька. Корень в слабохарактерности и разобщенности основной массы народа, и плевать, на каком языке эта масса говорит.

Ответить
0 +
стар., 14:54, 3.04

Сгодна!

Ответить
+23 +
Добродій, 15:48, 3.04

Браття, не соромтеся свого. Починайте з малого. При спілкуванні ви зможете побачити більше друзів і ворогів ніж зазвичай. Біле-залишиться білим, а чорне - зніме сіре маскування. Як говорять на Україні: "Свій до свого по своє".

Не дуріте самі себе,
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
Бо хто матір забуває,
Того бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.

Ответить
-12 +
Янина, 15:58, 3.04

Мне кажется, что не важно на каком языке говорит человек, важно что он делает. По-вашему на белорусском не врут, не лицемерят, не хамят? Менталитет, система координат - может быть это определяет поступки, а не родной язык?

Ответить
+3 +
Лют, 17:23, 3.04

Спадарыня, Яніна, Вы не зразумелі аб чым гаворка. Размаўляць на сваёй мове вельмі важна. Вы, як мне падаецца, не разумееце наколькі гэта важна. Тое, аб чым Вы гаворыце - мэнталітэт у прамой непасрэднай залежнасьці ад мовы.
Знаходжаньне беларусаў у расейскамоўным асяроддзі прадвызначае іхнае культурнае і мэдыйнае асяроддзе, - а яны, у сваю чаргу, фарміруюць мэнталітэт - расейскі мэнталітэт!
Разам з ягонымі адмоўнымі рысамі.
Таму каб быць беларусам неабходна, па-першае, размаўляць па-беларуску.

Ответить
+1 +
S, 17:26, 3.04

Согласен, язык- это в первую очередь средство выражения мыслей, эмоций. К сожалению, многие используют его как политический инструмент.

Ответить
0 +
Дебицелл, 19:58, 3.04

Вывучыць родную мову - гэта тое, што людзі могуць зрабіць каб адрознівацца ад былдамассы няздольных да навучання алкашоў.
Тыя, хто размаўляюць на беларускай мове, сапраўды меньш хлусяць, крывадушнічаць і хамят. Менавіта таму, што ілжывыя, крывадушныя хамы звычайна не здольныя да навучання і размаўляюць на адзінай мове, якую яны асвоілі да таго, як дэградавалі.

If your mentality and coordinate call for honesty, honor and straightforwardness then speaking native language will allow you to avoid getting in relationship with liers and hypocrites. They will avoid you, and that's almost like a blessing.

Ответить
0 +
Летуценнік, 0:45, 4.04

Вы правы, але гаворка зараз не пра тых, хто хлусіць на беларускай мове. Тут справа ў тым, што беларусы саромяцца сваёй мовы, нават тыя, хто размаўляе на трасянцы - чаму ж, маючы ў сваёй гаворцы палову беларускіх слоў, яны не заменяць астатнія на родныя? Ці руская, ці беларуская, але не сярэдняе нешта, хаця з другой кропкі зроку, лепш, чым руская, прыемна чуць хаця бы частку родных слоў.:)

Ответить
+1 +
дя Дуля з балотнай вёсачкі Менск, 16:09, 3.04

Аб Мове Роднай замоўлю Слова я…
***
Жыццё гадЫ пакрыху адбірае...
Прыходзе Сьмерць,
і кажа нам:
– ПарА.
Старэюць хаты...
Дрэвы паміраюць...
Зыходзяць людзі на пагостны Край.

Жыццё –
дае гадЫ, і забірае...
Ў скарбонку Вечнасці кладзе.
Калі ж, хто з нас і памірае,
то, ў Рай, ці ў Ад –
не пападзе.
Зямля усіх нас – у сябе прыемле.
І творыць прах –
і з Добрага, і з Злога...
Мы, як Сусвета частка,
ляжам ў зЕмлю.
І застаюцца толькі –
наша Праца з Словам.

Калі ж Народ
губляе сваю Мову,
Гісторыя народ такі –
як сьмецце можа змесьці !
Бо, ў Будучыні
не павядуць Размову,
пра той народ –
чыёй і Мовы ўжо няма на Сьвеце.
*+*
1 сакавіка 2014 г. Менск. Беларусь.

**(Жыццё - Жизнь; пакрыху – понемногу; адбірае – отбирает; і кажа – и говорит; хаты – дома; дрэвы – деревья; пагостны Край – погост,кладбище; скарбонка – копилка; у сябе прыемле – в себя принимает; Праца – Труд; губляе – теряет; сьмецце – никчемный мусор; Будучыня – Будущее; Размова – разговор).
© Copyright: Олег Буйницкий, 2014
Свидетельство о публикации №114030105725

Ответить
-1 +
Митя, 16:34, 3.04

Так говорить нужно!
Но это как раз рецепт к получению танков на своей территории. Вот украинцы начали говорить на роднай мове, так в кремле сразу смекнули, что через одно поколение, на вопрос "мы же с вами братья" можно получить ответ на непонятном языке. Поэтому кремль боролся за русский язык на Украине и проч. ассимиляцию. А когда, кремл понял, что все просрал, решил действовать танками.

Ответить
0 +
просты люд, 17:10, 3.04

Так пiшаце пра неабходнасць адраджэння беларускага этнасу, але на русскай мове, гэта як?!

Ответить
+1 +
Z Magileva 47 let, 17:28, 3.04

Не человек для языка, а язык для человека. Обращаться к человеку на непонятном ему языке, к тому же толком сам его не зная, это неприлично. Конечно, если уважаешь собеседника. Таму так - не мовай адзiнай, а i павагай адзiн да аднаго трэба карыстацься. Карыстацься трэба мовай зручнай абодвум - нават калi гэта добры немец, цi злы маскаль - ён сам перайдзе на мову, калi добры, а калi не - i казаць няма чаго...
В середине 80х был 2 месяца на практике в Риге. Мы, беларусы, купили словари. Русских там две трети и словари не нужны... Але ж з якiм задавальненнем, з якой асалодай, усмешкамi адказвалi нам латышi. На русском и на латышском, но всегда с удовольствием. Не от языка идет добро, а от человека. А мова наша добрая, хто ж спрачаеться?

Ответить
+1 +
нашчадак рэвалюцыянера, 17:33, 3.04

разумны ты хлапец, Зміцер!
поспехаў!

Ответить
-2 +
40 лет по пустыне, 17:36, 3.04

Постоянно читаю выкладки наших молодых политиков , ищу в них зерно. Видимо и правду надо 40 лет ходить по пустыне, чтобы найти.

Ответить
+2 +
ВВ, 17:46, 3.04

Менять нужно менталитет, а культура - закладывается вместе с молоком матери, и неважно на каком языке кто говорит.

Ответить
-1 +
Вікторія, 14:20, 4.04

Що це означає: змінити менталітет? Це як? Знову відродитись? Якщо Ви народились англійцем чи білорусом та відчуваєте саме цю приналежність, то ніколи не зможете бути росіянином. Можна знати багато мов, бути культурною, освіченою людиною, але Ви завжди залишитесь англійцем чи білорусом. (Це просто приклад)

Ответить
-4 +
ramiznik, 18:38, 3.04

Добрай раницы - калька з паганай маскальскай. У беларусау - Добры дзень.

Ответить
+1 +
rick, 19:41, 3.04

Цi зрамулеу тут хто, што гэта была метафара апрача прамой гаворкi пра ужыванне мовы?!
Што жах i спалоханнасць дауно ужо унутры нас, што нават сказаць страшна парой?!
Магчыма з гэтага маленькага кроку пачне нешта варушыцца у душы, у свядомасцi (слова ж якое страшэннае))

Ответить
+5 +
тутейший русский, 20:14, 3.04

Полностью поддерживаю. Особенно рад был бы, если бы молодежь вместо русского мата, заменяющего многим человеческую речь, начала говорить на мове. Мова должна стать признаком моды, крутизны, истинного патритизма и хорошего тона.

Ответить
+2 +
был плюшевый мишка, 10:45, 4.04

Я не чырванею калі спрабую размаўляць па-беларуску, я чырванею калі сказаўшы А не магу сказаць Б, не хапае слоўнікавага запасу. Паглядзела ў сетцы ёсць відэа ўрокі беларускай мовы, напрыклад на Белсаце. Можа паважаны Дзмітрый з беларускамоўнымі сябрамі, створаць шэраг урокаў роднай мовы, а Хартыя рубрыку? Будзем вучыцца!

Ответить
+1 +
Вiт, 13:47, 4.04

101%

Ответить
+3 +
ппг, 13:56, 4.04

Два белмоўныя мужчыны напісалі кожны па артыкуле на рускай у апошнія два дні: я пра Стэфановіча і Дашкевіча. Але ж наколькі розны эмацыйны пасыл. Зміцер, дзякуй за вашу пазіцыю, за духоўную моц і трыванне!

А рускамоўным землякам дадам: сябры, гэта не цяжка, паўгода ў сям'е, паўгода "ўсюды, акром працы" і год усюды -- гарантую, па гэтых двух гадах вы сябе не пазнаеце. Гэта можа стацца тым ростам над сабой, што ўратуе ад звыклай дэпрэсіі і дасць апору ў складаных абставінах. Гэта новыя людзі і новыя кнігі, новыя думкі і новыя сны. Адкрыйце сябе нанава, яно таго варта.

Ответить
+1 +
litwin, 13:57, 4.04

Дзякуй табе Змiцер,вельмi трапна.

Ответить
+1 +
nerab, 17:31, 4.04

Беларусы не кажуть добрай раницы- тольки добры дзень.

Ответить
-1 +
Naum, 20:57, 5.04

Добры артыкул. И добра, што па-руску - для рускамоўных жа.

На жаль, на маю думку - не дапаможа... Калi Расiя захоча аннексiраваць Беларусь цi яе частку, гэта адбудзецца. Не будзем гаварыць па-беларуску - зробімся рускiмi, i пацiху станем часткай Расii. Будзем гаврыць, пачнецца ўшчамленне правоў рускiх (а яно пачнецца, знойдуцца радiкальныя нацыяналiсты i многа) - прыедуць расiйскiя танкi на абарону рускiх... А ў выніках рэферэндуму нават не сумнявайцеся.

Але для Расii братэрскі сусед лепш праблемнай ускраіны.
Таму спіце спакойна. І размаўляйце на той мове, які вам больш падабаецца.

Ответить
+1 +
alex, 6:19, 6.04

Дашкевич -- это который? Тот, который настоящий Герой? Которого судили?

Ответить
+1 +
Нiна, 17:11, 6.04

Дзiма,я зараз працую кандуктарам у грамадскiм транспарце г.Вiцебска,на мае ,,калi ласка" я у адказ чую ,,дзякуй".А на Дзень Волi мяне вiталi cа святам ,у асноным моладзь,убачыушы мой шалiк з выявай пагонi i нашага сцяга.Усю працоуную змену у салоне я адчувала павагу i добразычлiвыя позiрki пасажырау.

Ответить
+1 +
cvcv, 21:26, 6.04

Дзякуй!!!!!!!!!

Ответить
 
Написать комментарий
E-mail не будет опубликован